onsdag 31 augusti 2016

NAMNTÄVLINGENS RESULTAT

För några dagar sen så lovade jag att visa den som vunnit NAMNTÄVLINGEN -
 och dessutom tala om alla rätta svaren. Kan ju vara kul att veta!
Igår kväll gjorde vi en liten film om dragningen, men det var krångel att ladda upp den direkt - så nu försöker jag att göra det över YouTube - se nedan. Jag håller tummarna.....


********************************************************************************
FRÅGA 1: Vad hette vår förra hund, Lancashire Heeler tiken som blev 16,5 år? Och vad hette vår hund innan dess, den strävhåriga taxen som blev 18 år?
(LEDTRÅD: Vi har en klängros enbart beroende på tikens namn – och namnet på vår tax var samma som en (tyvärr numera avliden) skådespelare/underhållares namn.)
Vår förra hund hette Penny - och klängrosen som jag köpte är Penny Lane. Taxen vi hade innan hette Brasse - och Brasse Brännström var naturligtvis hans namne.

*********************************************************************************
FRÅGA 2: Vad heter min kusin och min bästa väninna som ofta besöker oss här på Gotland?
(LEDTRÅD: "Tjejerna" brukar komma hit i sällskap ibland och kommer att göra det i början på september så vi kan ”göra” Kräklingbo Marknad tillsammans.)
Min kusin heter Monica - och hon är naturligtvis också min bästa väninna - men läser man tipset under så ser man att jag faktiskt skrivit "Tjejerna".
Min "andra" bästa väninna heter Christina, men det var alltså många som missat att det var två namn jag ville ha!

**********************************************************************************
FRÅGA 3: Vad heter min käre gubbe och vad heter jag? Alltså våra korrekta förnamn, inte våra smeknamn!
(LEDTRÅD: Inte alls så lätt som det verkar, det gäller att ha rätt bokstäver, rätt antal samt ha exakt rätt placering av bokstäverna.)
Det här var tydligen den allra svåraste frågan - därför hade jag mycket noga påpekat att man måste ha namnen helt korrekt stavade och alla bokstäverna på rätt plats.
Inte så lätt som det såg ut vid första anblicken, men lite klurig måste en tävling få vara!
Rolle, min käre gubbe, heter alltså RONALD Villy - inte Roland som många tror. (Det hette däremot min bror!)
Själv heter jag SUSANN (notera avsaknaden av ett a eller e i slutet) och Gunhild Irene. Dom två senare namnen används aldrig så dom var ointressanta, men det fanns några som fått med dom också!

********************************************************************************
Som ni ser och hör på filmen - om det nu fungerar - så var det endast tre stycken som hade rätt.
Det var alltså Ruben som första priset gick till - och sen var det Åsa och Gunilla som ska få varsitt tröstpris. Dom hade ju helt rätt, så det är dom värda!
Priserna skickas senare i veckan som brev, ni får gärna höra av er så jag vet att dom kommit fram!

8 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Nämen, va roligt!! Det lönar sig att vara lite detektiv, alla svar fanns ju på din blogg, samt eniro.. ;) (fast det går inte att se på filmen, det står privat på den när man trycker på play) Grattis till Ruben som vann förstapris!

Tack för tips om kamelontbuske, den skall jag titta närmare på, verkade passa bra, på din beskrivning!

Må gott!
Gunilla

Marlise sa...

Hej Susann Gunhild Irene,
ich finde dieser Name paßt sehr gut zu dir!
Das Video kann ich leider nicht sehen.
Aber es ist eine schöne Idee mit dem Quiz
So, jetzt ist der August auch schon vorbei
und wir fahren am Samstag für 2 Wochen nach Dänemark.
Lieben Gruß aus der Eifel nach Gotland

Hey Susann Gunhild Irene,
Jag tycker att detta namn passar mycket väl med dig!
Videon jag inte kan se, tyvärr.
Men det är en trevlig idé med Quiz
Så nu augusti är redan över
och vi går på lördag för 2 veckor till Danmark.
Med vänliga hälsningar från Eifel till Gotland
Kram Marlise

Evas Kvarnaro sa...

Grattis till vinnarna, tyvärr är videoklippet privat står det, hi hi . . .
Jag glömde helt av tävlingen, men tur är väl det så kan kunde unna någon annan att vinna
jag kunde alla frågorna, penny och Brasse har jag hört talas om, Monica o Cristina likväl och givetvis vet jag vad mina vänner heter.
Jag har skickat mail med recept på min tomatsoppa, blev det kanske fel mail adress ?!
Susie nu ska jah se på Onedin Linjen, första del av 20, mycket viktigt att återuppleva en kär gammal film saerie.
Kram/ Eva

Ruben sa...

WOW, det må jag säga , gick jag och vann!!!!! Men jag fick lägga ner en hel del möda för att hitta svaren. Ett särskilt tack till Google och Hitta, där ditt namn stod Susann.

Ha det gott!
/Ruben

Rost och rädisor sa...

Missade tävlingen, men jag hade nog inte fått så många rätt. Fiffiga ledtrådar må jag säga och grattis till vinnarna!
Filmen går tyvärr inte att se. Det står privat.
Ha det så gott
/Anette

Rost och rädisor sa...

Hej igen!

Nu funkar filmen. Tur att du kom på vad som var fel för det var ett väldigt trevligt sätt att presentera vinnarna på!

Marlise sa...

Yes I´m "over the moon" :-)
And I can see your video.....very nice!
Kram Marlise

Jord under naglarna sa...

Vad roliga och finurliga ni är! Youtube-film till och med. :) Är det jag som är en av vinnarna? :)

Men vad med chili du har! Här har, trots massor av soltimmar, dom inte börjat komma igång förrän nu så jag hoppas de mognar snabbt nu när dom kommit igång. Bra att ni akn byta lite med varandra.

Må så gott!