torsdag 1 december 2016

BLOMMIG FREDAG - En Charmör!

Efter dom två föregående inläggen känns det fantastiskt skönt att blogga om något betydligt trevligare, fredagens ämne i Blommande Fredag; En Charmör!
Det får man verkligen tacka Pilgrim så mycket för, men jag har ingen växt i trädgården som jag ser som en manlig charmör. Alltså får det bli något helt annat.....
Mars 2016 - på skogsprommis.
Alltså kommer det att bli en massa bilder på vår lilla gulliga jakthund & charmör Santos, en
Podengo Portoguese Pegueno!


April 2016 - vid ingången.
Någon annan charmör har jag inte kontakt med, för Rolle är inte flörtig alls. Däremot om min pappa varit i livet så hade jag ofelbart skrivit om honom.
Han hade inga direkta hobbies annat än att vara en mycket dansant sällskapsmänniska som älskade fester (tycker mig känna igen mig lite där, vad är det man säger; Äpplet faller inte långt.....). Han var väldans förtjust i damer, alltså en riktig charmör! *fniss*

Maj 2016 - med husse på altanen.
När vår förra hund Penny - en Lancashire Heeler-tik i samma storlek som Santos, men en svart och brun nötkreatursvallare - hade gått bort i en ålder av 16,5 så bestämde vi oss för att inte ha fler hundar. Vi tyckte vi var för gamla!?

Juni 2016 - så här behandlar Santos den vackra blåelden som vi sparat i parken!
Det gick två månader sen klättrade vi på väggarna, det var så enorm tomt. Alltså bestämde vi oss för att skaffa en "begagnad" hund. Santos hade gått lite över 4500 mil när han kom till oss!

Juli 2016 - här pusscharmar han våra goda vänner El-Jay & Hasse på besök från Kalifornien.
Och nu efteråt kan man ju säga att vi hade en otrolig tur. Han är så otroligt snäll och dessutom ganska lydig - trots att han har bott på en kennel hela sitt tidigare liv.

Augusti 2016
Att han är en stor charmör - i litet format - gjorde dock att han inte kunde bo kvar på kenneln. Det var alltid någon tik som löpte och då slutade han att äta. Och det blev bara värre och värre efter det att han hade fått några kullar efter sig, för numera vet han precis vad det hela handlar om!

September 2016
När han så kom till oss var som ett litet benrangel och det absolut första han gjorde var att springa ut i köket och äta upp torrfodret jag lagt upp till honom. Numera är han inget benrangel.....

Oktober 2016 - på sin favoritplats i växthuset där han kan hålla koll på vägen! Det kan ju gå förbi nån tik!!
Vår lilla charmör ska fylla 10 år nu i vår och det ska vi fira lite extra. Han ska få både god mat samt kanske en ny leksak (fast han är ganska ointresserad av leksaker, dom är bara kul i 5 minuter och han har massor) och så lite specialgodis. Det senare är han dock väldigt intresserad av.....

November 2016 - på skogsprommis.

8 kommentarer:

Carita och Bertel sa...

Lite olika charmörer, alla charmiga på sitt sätt. Ha en fin 2:advent. Carita

Veronica sa...

Jag fattar!
Om min Rasmus funnits kvar så hade han blivit den charmante denna vecka.
Jag fattar oxå längtan efter hund men jag har sagt att jag ska ha en när jag blir pensionär. Man får se...

En mycket söt charmör har du <3

Ha en skön helg!

//Veronica

Unknown sa...

Det är verkligen mysigt att ha husdjur och jag vet hur tomt det är efter dem när de går bort. Även en liten katt lämnar avtryck! Skönt att vi har fyllt tomrummet båda två, er fina Santos och vår Py Jamaz.
Så bra att du slapp din operation!
Ha en fin advent kära du!
Kram

Evas Kvarnaro sa...

Javisst är din Podengo Santos en riktig charmör, för han har verkligen charmat
mig och Rolf. Han ser lite mallig ut ibland även förnäm på något vis, och gullig.
Sen tycker jag visst att Rolle är en charmör, han har glimten i ögat smittande leende,
trevlig, rolig och mysig. Rolle behöver inte flirta eller charma någon för det sker automatiskt, givetvis ser inte du detta, för du ser honom varje dag sen minst 50 år.
Han är charmig både personlig och på bild, hälsa honom detta.
Nu måste du kolla efter riktigt ordentligt om jag inte har rätt, titta på honom med 'andra ögon'. De två är riktiga charmknuttar, hi hi . . . . vilken tur du har . . . .

En fråga: hade du de dynorna i rött och svart när vi var hos er i juni,
funderar så det knakar . . . .
Skitsnyggt och passande till eran altan som har då dessa färgnyanser.

Må så gott, kram/ Eva

Anonym sa...

Uten tvil en ekte sjarmør :)

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Förstår att han är älskad av er. Och beskrivningen visar ju att han är en charmör på riktigt.

Ha det gott! Carina

HWIT BLOGG sa...

Roligt och härligt inlägg om dina charmörer :) Tur vi har dom, eller hur?!
Ha en fortsatt mysig helg nu...
Kram från Titti

Anni sa...

Den där fyrbente charmören har vi fått stifta bekantskap med många gånger, en riktig snygging!
http://vardagsnjutning.blogspot.se/2016/12/en-reslig-och-valsmakande-charmor.html