torsdag 5 oktober 2017

HÖSTFÄRGER

Igår så var det verkligen ett jättetrist blåsigt och regnigt höstväder - alltså var jag bara ute en enda gång med Santos;  Den sista kvällsrundan vid halv sju.
Jodå, han får gå ut och kissa efter det. Flera gånger, men då får han springa ut själv på tomten och vi står kvar i dörren. Och det gillar han normalt att göra, men igår blev det bara ut genom dörren, kissa på stenrabatten utanför och så snabbt in igen. Det var ett "jädra hundväder" som man brukar säga.....

Men det finns fortfarande en del blomning att njuta av. T.ex. sommarblommorna jag har i en jättestor plåtkruka precis utanför dörren. Det är alltså samma kruka både på bilden ovan och på bilden nedan. Men det finns faktiskt en färg till i den, en starkt rosa men den glömde jag bort att fota! 

Något jag nog tyvärr inte kommer får se blomma i år är den vitbrokiga frilandshibiskusen med lila blommor. Knopparna har sett ut så här jättelänge, men dom verkar aldrig vilja slå ut.....

En del av rosorna blommar dock fortfarande, men jag har ingen lust att gå ut på tomten idag (trots att vädret är bra just nu) och bli blöt om fötterna i det fuktiga gräset. Så det blir bara bilderna jag tog i förggår.....

Visserligen är klockan redan framåt ett, men vi kom hem precis efter att ha varit till Visby och först var vi tvungna att äta lunch (sallad) och nu behöver man ta det lite lugnt och packa in allt man köpt. Fast det var ingen shoppingtur egentligen..... 
Den gulbladiga rönnsumaken - som nu är mörkt gul -  Rhus typhina`Tiger Eyes´ som det inte blir så många rotskott av. 
Anledningen var att jag skulle till lasarettet för att röntga ryggen, höften och knäet. Ska bli spännande att se vad dom hittar. Skulle inte bli förvånad om det är en utsliten höft!
Och då blir det jobbigt för jag vägrar att operera mig. Kanske förståeligt efter allt trassel med läckande op.sår under 2 år och 2 månader. Man är ju inte speciellt trakterad att få nåt nytt som
kan spöka.....

Härom dagen blev vi uppringda av vår vän och f.d. anställde Berra och hans fru Boel som vi besökte i småland för andra gången i somras. Nu var det deras tur att komma hit några dagar - också för andra gången. Dom kommer på tisdag och det ska bli jättekul att se dom.....

Eftersom dom varit här en gång tidigare så frågade jag Berra om det var nåt speciellt dom ville se den här gången. Ja, jo "Gärna Gotland Ring" klämde han fram efter att ha funderat en stund.
Berra är en gammal raceåkare/fantast (och det är ju både Rolle och jag också) så jag förstår att det kunde vara kul att se - och kansle t.o.m. köra på - banan. Men vid en första kontakt så visade det sig att det var stängt. Ska dock göra ett försök igen om en liten stund.....

Jaha, det var dagens inlägg. Nu ska jag stänga ner bloggen och istället försöka hitta nån ansvarig på Gotland Ring!

Susie




1 kommentar:

Ingrid sa...

Man kan just undra varför ruskväder kallas för hundväder. Hundar gillar ju inte alls regn och blåst, så Santos var klok som skyndade sig in igen. I dag blev det trots allt skapligt väder, men blåsigt som attan. Jag var ute en vända på eftermiddagen och skulle nästan behövt vantar.
Så fint det blommor hos dig i vackra höstfärger!
Kram, Ingrid